Jak poprawnie skonfigurować statusy zamówień w sklepie
Sprzedaż w sklepie internetowym to ściśle określony proces. Gdybyśmy chcieli rozpisać całą gamę możliwości – powstałoby dość rozbudowane drzewo możliwości. Dla przykładu:
Klient wchodzi na sklep internetowy. Wybiera interesującą go kategorię produktów. Następnie wybiera potrzebne mu produkty, konfiguruje je (np. wybiera warianty) i dodaje do koszyka. Kolejny krok to wybranie formy płatności i wysyłki oraz wpisanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
W zależności od tego jakie opcje wybierze klient, System WooCommerce nada odpowiedni status zamówienia, np. “oczekujące na płatność” czy też “W trakcie realizacji”. Po opłaceniu zamówienia system zmienia status z “oczekujące na płatność” na “w trakcie realizacji”. Jeśli jednak płatność nie zostanie zaksięgowana w ciągu “x” dni – zmieni status na “anulowane” …. etc.
Możliwości jest naprawdę sporo. System sprzedaży w sklepie internetowym WooCommerce w standardzie oferuje nam tylko kilka statusów zamówień:
Standardowo sklep Woocommerce dostarcza nam kilka statusów zamówień:
– oczekujące na płatność,
– w trakcie realizacji,
– wstrzymane,
– zrealizowane,
– anulowane,
– zwrócone,
– nieudane.
Co jednak, gdy oferowane przez WooCommerce statusy zamówień nie wyczerpują naszych potrzeb?
WooCommerce Order Statuses
Znakomity plugin/ dodatek do WooCommerce do edycji statusów zamówień
Dzięki WooCommerce Order Statuses możemy utworzyć dowolną ilość indywidualnych statusów zamówień, zgodnych z naszymi potrzebami.
Najważniejsze funkcje
Czyli jakie możliwości daje nam WooCommerce Order Statuses
- Tworzenie nieograniczonej ilości statusów
- Automatyzacja statusów – tzn. wywoływanie statusów automatycznie po wykonaniu określonego zdarzenia (np. brak wpłaty w ciągu 3 dni powoduje zmianę statusu “Oczekiwanie na płatność” na “Anulowanie zamówienia”
- Współpraca ze stanami magazynowymi – utworzone przez nas statusy mogą wpływać na zwiększenie lub zmniejszenie stanów magazynowych
- Automatyzacja powiadomień e-mailowych – w prostym edytorze tekstowym wprowadzamy wiadomość, która zostanie wysłana do klienta i/lub administratora po wywołaniu danego statusu. Ciekawym rozwiązaniem jest także opcja zmiany danych nadawcy dla danego statusu (np. Powiadomienie o braku płatności możemy skonfigurować jako nadane przez Dział Księgowości Firmy).
- Personalizacja powiadomień e-mailowych – możemy spersonalizować każdą wiadomość e-mail dodając do niej dynamiczne odnośniki, pozwalające na dostosowanie wiadomości do odbiorcy.
- Akcje – możemy ustawić akcje dla danego zamówienia, tak aby zmieniać status danego zamówienia z poziomu listy zamówień, bez konieczności wchodzenia w ich szczegóły.
- Personalizacja wyglądu statusów – każdemu statusowi możemy nadać indywidualny kolor i ikonę, co znacznie poprawia czytelność listy zamówień.
WooCommerce Order Statuses to świetne rozwiązanie dla każdego sklepu internetowego dla którego relacja z klientem ma wartość priorytetową.
Polecamy także: Powiadomienia i kampanie WooSMS
VSweb Studio tworzy Sklepy internetowe oparte na WooCommerce w oparciu o najwyższej jakości rozwiązania- także WooCommers Order Statuses. Zapraszamy Was do zapoznania się z naszą bogatą ofertą. Poniżej link do Wtyczki WooCommerce Order Statuses oraz do Formularza potrzeb -> na jego podstawie otrzymasz kompleksową ofertę na stworzenie Twojego, nowego, nowoczesnego, responsywnego i szybkiego sklepu internetowego WooCommerce. Dodatkowo zaproponujemy Ci inne- uzupełniające działania marketingowe dzięki którym Twój nowy sklep trafi do setek/ tysięcy potencjalnych klientów.